Syke av jobben

Halvparten av dem som oppsøker allmennlege mener at det er jobben som er skyld i at de føler seg syke.

(2001)

Halvparten av dem som oppsøker allmennlege mener at det er jobben som er skyld i at de føler seg syke. Det viser en undersøkelse foretatt ved Nærøy legekontor i en periode på ett år. Alle pasientene ble bedt om å oppgi hva de selv mente var årsak til sykdommen, skriver bladet LO-Aktuelt..

Undersøkelsen ble presentert på en nordisk arbeidsmiljøkonferanse i Trondheim i høst av professor Bjørn Hilt som pekte på at tungt og ensformig arbeid fortsatt er en av de viktigste årsakene til at folk blir syke.

Vi søker arbeidsmiljøkonsulent i Oslo

07 april 2026

Arbeidsmiljøsenteret søker etter en 100% stilling som konsulent/rådgiver til vår opplærings- og konsulentavdeling i Oslo. Du trives med høy grad av faglig nysgjerrighet, har formidlingsglede og liker å jobbe selvstendig.

Scroll til toppen