Statlig miljøansvar

Fornyings- og administrasjonsdepartementet (FAD) blir nå kontrollmedlem i Grønt Punkt Norge.

Tekst: Paul Norberg (2009)

Fornyings- og administrasjonsdepartementet (FAD) blir nå kontrollmedlem i Grønt Punkt Norge. Det er et kraftig signal til alle offentlige virksomheter om å gjøre det samme for å sikre miljøriktig håndtering av brukt emballasje. - Offentlig sektor skal gjøre miljøvennlige innkjøp. Med denne avtalen følger vi opp regjeringens handlingsplan for miljø- og samfunnsansvar i offentlige innkjøp og vår egen innkjøpsmelding, uttaler statssekretær Wenche Lyng­holm i Fornyings- og administrasjonsdepartementet. Som kontrollmedlem plikter FAD å stille krav til sine leverandører om medlemskap i Grønt Punkt Norge eller tilsvarende ordning for innsamling og gjenvinning av brukt emballasje. - At fagdepartementet blir kontollmedlem gir den myndighetsforankring som er etterspurt fra offenlige instanser, sier adm. dir. Jaana Røine i Grønt Punkt Norge.

Vi søker arbeidsmiljøkonsulent i Oslo

07 april 2026

Arbeidsmiljøsenteret søker etter en 100% stilling som konsulent/rådgiver til vår opplærings- og konsulentavdeling i Oslo. Du trives med høy grad av faglig nysgjerrighet, har formidlingsglede og liker å jobbe selvstendig.

Scroll til toppen